Belfius is eerste Belgische bank die Mastercard® Debit aanbiedt, een moderne, innoverende kaart met tal van voordelen.

Op 25 juni 2021 lanceert Belfius de spiksplinternieuwe Mastercard Debit, de ideale bankkaart voor hen die van het ruime aanvaardingsnetwerk en de waarborgen van een Mastercard-kredietkaart willen gebruikmaken en wensen dat hun transacties onmiddellijk op hun betaalrekening worden gedebiteerd. Belfius is de eerste Belgische bank die dit nieuwe type van kaart in omloop brengt in samenwerking met Mastercard en equensWorldline.

Zijn vakantie boeken via het internet, online aankopen doen, betalen in een winkel of een restaurant, volkomen veilig en wereldwijd, het is zo vanzelfsprekend voor de Belfius-klanten die reeds een Mastercard prepaid- of kredietkaart hebben. Met bovenop, afhankelijk van het type van kaart, een hele reeks waarborgen en verzekeringen (bescherming van aankopen, reisannulering, …). Vanaf 25 juni 2021 verruimt Belfius zijn aanbod van innoverende betalingen met de Mastercard Debit, een nieuwe kaart waarmee de transacties onmiddellijk van de betaalrekening worden afgeschreven.

De kaart is uiterst comfortabel en veilig, verleent geen krediet en moet niet vooraf geladen worden

De Belfius Mastercard Debit is vanaf 25 juni 2021 beschikbaar in onze bankfilialen en via Belfius Mobile en Belfius Direct Net. Men kan er alle soorten transacties mee uitvoeren in het hele Mastercard-net (op het internet, al of niet contactloos bij handelaars in België en wereldwijd, in tankstations, om snelwegtol mee te betalen, op parkings, aan automaten…). Dit nieuwe type van kaart, zonder maandelijkse afsluiting, moet niet vooraf geladen worden. Er zijn geen onaangename verrassingen mogelijk aangezien elke transactie gevalideerd wordt volgens het beschikbare saldo op de betaalrekening en meteen van die rekening wordt afgeschreven. Belfius biedt de consumenten nu een kaart aan die de voordelen van de debetkaart met die van een kredietkaart combineert!

De Mastercard Debit van Belfius vult de Bancontact/Maestro-debetkaart aan en vervangt ze niet. Met die twee kaarten heeft de Belfius-klant de zekerheid dat hij altijd overal veilig kan betalen, zowel in België als elders in de wereld.

Voor wie is die kaart bestemd?

De houders van een Belfius-betaalrekening (Belgen of ingezetenen in België) kunnen een Mastercard Debit aanvragen, zowel voor zichzelf als voor een derde, hun kind bijvoorbeeld. Een paar keer klikken in Belfius Mobile of Belfius Direct Net of een afspraak maken in een kantoor, en je bent klaar voor de start! De historiek van de transacties en het beheer van de parameters van de kaart zijn eveneens beschikbaar op al onze digitale kanalen.

Voordelen van de Belfius Mastercard Debit

De nieuwe Mastercard Debit van Belfius bestaat in twee versies, Red en Gold, die recht geven op dezelfde diensten en verzekeringen als hun bestaande tegenhangers, zonder prijstoeslag[1] :

• voor de Mastercard Red Debit: bescherming van aankopen tegen diefstal of beschadiging, bescherming van onlineaankopen tegen niet-levering en non-conformiteit en uitbreiding van de wettelijke garantie van de fabrikant met 12 maanden;
  • voor de Mastercard Gold Debit: bescherming van aankopen tegen diefstal of beschadiging, bescherming van onlineaankopen tegen niet-levering en non-conformiteit, uitbreiding van de wettelijke garantie van de fabrikant met 24 maanden, reisannulering en annulering van eventtickets.

Bovendien bieden beide kaarten ook recht op bescherming in geval van fraude en kan men er contactloos mee betalen en emergency cash mee bestellen.

Olivier Onclin, Managing Director Private, Business and Retail Banking Belfius: “Door de lancering van de nieuwe Mastercard Debit Red en Gold, biedt Belfius de consumenten een nieuwe betaalervaring. Een kaart die even gebruiksvriendelijk is als een debetkaart, met alle comfort van een Mastercard: wereldwijd aanvaard, veilig en geruststellend dankzij de talrijke daarmee verbonden verzekeringen. Of het nu een klein of groot bedrag betreft, elke uitgave is onmiddellijk op Belfius Mobile te zien. Een moderne en toegankelijke kaart die volledig past in ons aanbod van rekeningen in pakketvorm.”

Henri Dewaerheijd, Country Manager Mastercard Belux: “We verheugen ons over deze nieuwe primeur met Belfius, al vele decennia een van onze partners op de Belgische markt, en de toevoeging van een extra kaart in onze portefeuille. De consumenten kunnen nu kiezen welke kaart het beste past om mee te betalen. De merknaam Mastercard blijft een waarborg voor toegang tot een wereldwijd fysiek en online net van handelszaken en biedt tegelijk alle garanties qua veiligheid die de consument geruststellen.”

[1] Elke houder van een Comfort Red- of Gold-rekening heeft, zonder dat hem enige toeslag wordt aangerekend, recht op twee kaarten, Mastercard en/of Visa. De Mastercard Debit (Red of Gold, naargelang het geval) maakt deel uit van die kaarten.

Mediacontacten

Kara Condon , Mastercard